;
  1. Strona Główna
  2. Blog
  3. Restauracyjny savoir - vivre w pigułce :)

Blog

Data
przyjazdu
Data
wyjazdu

Restauracyjny savoir - vivre w pigułce :)

27 stycznia 2022

Okazji do spotkań w restauracji nie brakuje. Coraz częściej jemy poza domem, jednak nie zawsze wiemy jak zachować się w pewnych sytuacjach. Dla ułatwienia stworzyliśmy listę składającą się z kilku pytań i odpowiedzi, które mogą okazać się pomocne :) 

 

1. Jakie miejsce zająć przy stole? Zapraszając do restauracji stajesz się gospodarzem. Proponujesz więc swojemu gościowi najlepsze miejsce, pytając o zdanie. Gospodarz siada jako ostatni. Warto również pamiętać o tym, że wieszanie torebki lub marynarki na krześle jest nietaktem i może zostać źle odebrane przez innych gości oraz kelnerów. 

2. Halo? Czy możemy porozmawiać? Jeśli otrzymamy ważny telefon, wyjdźmy na zewnątrz, by go odebrać, ponieważ przeciągająca się rozmowa może być irytująca dla osób siedzących przy pobliskim stoliku. Ludzie nie muszą słyszeć o prywatnych czy firmowych sprawach innych osób. Poza unikaniem rozmów ważną zasadą jest również wyłączenie dźwięku w telefonie. Ważne, by skupić się na ludziach, którzy są wokół nas i cieszyć się wspólnym spotkaniem 

3. Jak przywołać kelnera? To problematyczna kwestia dla wielu z nas, zwłaszcza gdy kelner nie zauważa wysyłanych subtelnych sygnałów. Wówczas można popełnić potężne faux - pas, machając dziko rękoma w kierunku kelnera, by zwrócić jego uwagę. Dosłownie wszystko co musisz zrobić to starać się nawiązać kontakt wzrokowy, uśmiechnąć się i lekko skinąć głową, a kelner z pewnością podejdzie. Według savoir - vivre powstrzymywanie się od nadmiernej gestykulacji jest nie tylko oznaką kultury osobistej, ale i szacunku do drugiego człowieka.

4. Daj gryza, czyli sięganie do cudzego talerza. Choć wśród bliskich sobie osób zwyczaj ten jest dość często praktykowany, uchodzi jednak za gafę, a specjaliści odradzają takich zachowań. Jeśli jednak chcesz spróbować, poczekaj aż towarzysz zaoferuje Ci taką możliwość lub grzecznie go zapytaj. 

5. Czy dawać napiwki? Utarło się, że napiwek powienien wynosić od 10 do 20 % wartości zamówienia. Wręczanie go jest dla większości bywalców knajp czymś oczywistym, ale są i tacy, którzy nie uiszczają go wcale lub robią to wówczas, gdy obsługa wyróżnia się ponadprzeciętną jakością. 

 

 

To tylko nieznaczna część restauracyjnych zasad savoir - vivre. Warto jednak pamiętać, że najważniejszą zasadą jest to, by zachowywać się w taki sposób, jaki oczekujemy od innych ludzi, a nawet najbardziej wymagające spotkanie przebiegnie w pozytywnej atmosferze. 

My natomiast na wszystkie rodzaje spotkań polecamy naszą restaurację "Jedli w Wiśle". 

 


 

Zobacz także: 

Przepis na najpyszniejsze rogaliki orzechowe!

Co dawniej Jedli w Wiśle?

Jak tanio zarezerwować pobyt w hotelu?

Newsletter
Pod Jedlami Sp. z o.o., ul. Cieszyńska 23G, 43-170 Łaziska Górne, NIP: 6342645588

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Pod Jedlami Sp. z o.o., Cieszyńska 23G, 43-170, Łaziska Górne , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane