;
  1. Strona Główna
  2. Blog
  3. Co oznaczają gwiazdki hotelowe?

Blog

Data
przyjazdu
Data
wyjazdu

Co oznaczają gwiazdki hotelowe?

03 lutego 2022

 

Przyznawane hotelom gwiazdki świadczą o standardzie i udogodnieniach, jakich można się spodziewać w danym obiekcie. Jednak - czy warto kierować się tymi oznaczeniami przy wyborze miejsca noclegowego?

 

Strategia oceny i przypisania określonej kategorii hotelom nie jest jednolita we wszystkich krajach. Nie istnieją na razie ogólnoświatowe standardy przyznawania tychże oznaczeń, zatem przy wyborze noclegu (zwłaszcza zagranicznego), nie warto kierować się wyłącznie ilością gwiazdek. W Polsce reguły te są jednak bardzo restrykcyjne – nawet wykładzina podłogowa musi spełniać okreśone standardy, a oznaczenia przyznaje Marszałek Województwa przy pomocy specjalnej komisji. W przypadku państw, takich jak Egipt czy Turcja od podanej w ofercie ilości gwiazdek warto odjąć jedną lub dwie, gdyż w państwach tych wysoki standard postrzegany jest nieco inaczej, a warunki często odbiegają od europejskiej normy. W Grecji z kolei, do oznaczania często stosuje się litery, a w Finladii czy Norwegii taki system nie obowiązuje wcale. Sprawdźmy zatem czego można się spodziewać w europejskich hotelach oznaczanych gwiazdkami.


Hotele 1 - gwiazdkowe

Obiekty te są przeznaczone dla niezbyt wymagających podróżników. Pokoje nie mają zbyt wielu udogodnień dla Gości. Pokój dwuosobowy musi mieć minimum 10 m² powierzchni oraz posiadać podstawowe wyposażenie (łóżko, szafę lub wnękę garderobianą, szafkę nocną lub stolik, krzesło dla każdego Gościa, wieszak ścienny, oświetlenie i co najmniej jedno gniazdko elektryczne). W nowych hotelach można liczyć na łazienkę w pokoju, natomiast w starszych obiektach może znajdować się na korytarzu i być wspólna dla kilku pokoi. Takie obiekty zapewniają śniadania oraz sprzątanie na życzenie Gościa.

Hotele 2 – gwiazdkowe

W tej kategorii do dyspozycji jest większy pokój, który musi mieć minimum 12 m² powierzchni. Uzupełnieniem wyposażenia jest wykładzina dywanowa, zasłony lub rolety, szklanka dla każdego Gościa, radio oraz dostęp do internetu (w pokoju lub w wydzielonym miejscu). W hotelu powinien znajdować się bar kawowy, a także miejsce ogólnodostępne, w którym można oglądać telewizję, jeśli telewizory nie znajdują się w pokojach.

Hotele 3 – gwiazdkowe

Hotele o takiej kategorii znaczenie różnią się od dwóch powyższych. Powierzchnia pokoju dwuosobowego musi wynosić minimum 14 m², a poza podstawowym wyposażeniem, w takim pokoju znajdziemy również wodę butelkowaną dla każdego Gościa, radio, telewizor, telefon, igielnik, mydełko toaletowe, ręczniki, szklanki, a w obiektach posiadających więcej niż trzy piętra - windę. Na terenie hotelu lub w odległości 500 metrów musi znajdować się restauracja oraz bar kawowy. W hotelu powinno być dostępne Wi-Fi, a personel świadczyć usługi room service przez co najmniej 18 godzin na dobę.

Hotel Pod Jedlami jest hotelem trzygwiazdkowym, jednak poza posiadaniem udogodnień charakterystycznych dla danej grupy, posiada również szereg dodatkowych atrakcji dla Gości. Dysponujemy bowiem: salami konferencyjnymi, restauracją a'la carte, sauną, siłownią, tabletami w pokojach, rowerami dla Gości i przepięknym widokiem na dolinę Wisły ❤

Hotele 4 – gwiazdkowe

W tym standardzie do dyspozycji mam wyciszone pokoje dwuosobowe o powierzchni nie mniejszej niż 16 m² oraz dogodną lokalizację. Poza wyżej wymienionym wyposażeniem w pokoju znajdziemy również lodówkę, minibar, suszarkę do włosów i klimatyzację. Na miejscu musi znajdować się restauracja z kartą dań, bar kawowy oraz sale konferencyjne i co najmniej dwa rodzaje usług związanych z odnową biologiczną (np. basen, sauna, siłownia, masaże itp.)

Hotele 5 – gwiazdkowe

Ta ocena przyznawana jest tylko obiektom najwyższej klasy, które charakteryzują się dizajnerskimi pokojami, wykwintną restauracją, szeroką ofertą wellness i spa i wyjątkową lokalizacją z pięknym widokiem. Pokój dwuosobowy w tej kategorii musi mieć co najmniej 18 m² powierzchni, przestrzeń do swobodnego wypoczynku i do pracy. W łazience dodatkowo znajdziemy szlafrok kąpielowy, telefon oraz wagę. Obiekt o takiej ocenie daje również możliwość skorzystania z usług konsjerża, czyli osobistego asystenta. 

A skoro mówimy już o luksusach to warto wspomnieć o hotelu w kształcie żagla, który znajduje się w Dubaju. Burj-Al-Arab określany jest jako hotel, który zasłużył na 7 gwiazdek w pięciogwiazdkowej skali! Postawiony został na sztucznej wyspie. Dysponuje własnym lądowiskiem dla śmigłowców, ogromnym akwarium z żywą rafą koralową i elementami złota w wyposażeniu. Jest luksusowo i na bogato, a gwiazdki - idąc śladem budynku - poszybowały w górę :)

 


 

Zobacz także: 

Jak zorganizować konferencję w hotelu?

Co robić w Wiśle i okolicy gdy pada deszcz?

Jak tanio zarezerwować pobyt w hotelu?

Newsletter
Pod Jedlami Sp. z o.o., ul. Cieszyńska 23G, 43-170 Łaziska Górne, NIP: 6342645588

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Pod Jedlami Sp. z o.o., Cieszyńska 23G, 43-170, Łaziska Górne , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane